Topic: 5. Sacrifices of self: Martyrology and crusades including Reconquista (12th-20th Century)
Spanning from the Middle Ages to the twentieth century, this section delves into the complex world of religiously motivated wars, where martyrdom and self-sacrifice dedicated to God played a pivotal role. It offers an extensive collection of printed sources and images that trace the evolution of this phenomenon through the crusades, the Reconquista, and various holy wars. This assortment includes materials from the twelfth to the twentieth century and provides a comprehensive bibliography that examines these events from both sacred and secular viewpoints.
Grande Hazaña ... con muertos (1863)
from: Goya, F. Desastres de la guerra, Madrid, Real Academia de Nobles Artes de San Fernando, 1863
Lo merecía (1863)
from: Goya, F. Desastres de la guerra, Madrid, Real Academia de Nobles Artes de San Fernando, 1863
Lo mismo en otras partes (1863)
from: Goya, F. Desastres de la guerra, Madrid, Real Academia de Nobles Artes de San Fernando, 1863
No hay remedio (1863)
from: Goya, F. Desastres de la guerra, Madrid, Real Academia de Nobles Artes de San Fernando, 1863
No quieren (n. 10) (1863)
from: Goya, F. Desastres de la guerra, Madrid, Real Academia de Nobles Artes de San Fernando, 1863
No se puede mirar (1863)
from: Goya, F. Desastres de la guerra, Madrid, Real Academia de Nobles Artes de San Fernando, 1863
No se puede saber por qué (1863)
from: Goya, F. Desastres de la guerra, Madrid, Real Academia de Nobles Artes de San Fernando, 1863
Para eso habeis nacido (1863)
from: Goya, F. Desastres de la guerra, Madrid, Real Academia de Nobles Artes de San Fernando, 1863
Populacho (1863)
from: Goya, F. Desastres de la guerra, Madrid, Real Academia de Nobles Artes de San Fernando, 1863
Por una navaja (1863)
from: Goya, F. Desastres de la guerra, Madrid, Real Academia de Nobles Artes de San Fernando, 1863
Qué hay que hacer más (1863)
from: Goya, F. Desastres de la guerra, Madrid, Real Academia de Nobles Artes de San Fernando, 1863
Se aprovechan (1863)
from: Goya, F. Desastres de la guerra, Madrid, Real Academia de Nobles Artes de San Fernando, 1863
Será lo mismo (1863)
from: Goya, F. Desastres de la guerra, Madrid, Real Academia de Nobles Artes de San Fernando, 1863
Tantos, y más … (1863)
from: Goya, F. Desastres de la guerra, Madrid, Real Academia de Nobles Artes de San Fernando, 1863
Y son fieras (1863)
from: Goya, F. Desastres de la guerra, Madrid, Real Academia de Nobles Artes de San Fernando, 1863
Ya no hay tiempo (Desastres de la Guerra, n. 19) (1863)
from: Goya, F. Desastres de la guerra, Madrid, Real Academia de Nobles Artes de San Fernando, 1863
¡Bárbaros! (1863)
from: Goya, F. Desastres de la guerra, Madrid, Real Academia de Nobles Artes de San Fernando, 1863
¡Qué valor! (1863)
from: Goya, F. Desastres de la guerra, Madrid, Real Academia de Nobles Artes de San Fernando, 1863
¿Por qué? (1863)
from: Goya, F. Desastres de la guerra, Madrid, Real Academia de Nobles Artes de San Fernando, 1863